Som en del av sitt løfte om å styrke kvinner har Lindex støttet Rosa sløyfe-aksjonen helt siden 2003.
– Det å stå sammen om et virtuelt løp er utelukkende en fantastisk måte å løfte budskapet på ytterligere, sier Kathrine Sørland i Lindex.

Artikkelen er presentert i samarbeid med Lindex.

I mer enn 60 år har Lindex skapt mote for kvinner, og siden 2003 har de støttet Rosa sløyfe-aksjonen med over 30 millioner kroner. Lindex’ løfte om å styrke kvinner handler ikke bare om dem som liker å gå med klærne fra butikkjeden. Selskapet er fullt av kvinner, og Lindex føler ansvar overfor hver eneste en.

– Jeg er utrolig stolt over å jobbe sammen med Lindex, som i flere år har vært en av hovedsponsorene til Rosa Sløyfe-aksjonen, forteller Kathrine Sørland, Fashion advicer i Lindex.

Kvinnehelse

Lindex lever etter slagordet «sterkere sammen», og mener at vi kan utgjøre en forskjell når vi står sammen om dette viktige formålet. Kathrine forteller at det gjør henne varm om hjertet å se et så flott engasjement fra Lindex, og ikke minst alle kundene.

– Lindex er opptatt av kvinner og deres helse, og dette er noe jeg virkelig setter pris på å få være med på.

I år er Lindex også med som samarbeidspartner til Rosa sløyfe-løpet. Til tross for at det i år er et virtuelt løp hvor man løper hver for seg, gjelder likevel budskapet «sterkere sammen» også her.

– Det er en utrolig flott ting å skape oppmerksomhet rundt et så viktig tema på denne måten. Jo flere som blir med desto mer spres budskapet. Det å stå sammen om et virtuelt løp er utelukkende en fantastisk måte å løfte budskapet på ytterligere, sier Kathrine.

Et personlig engasjement

For brystkreft rammer ikke kun den som er syk – det påvirker alle rundt, og alle kjenner noen som kjenner noen. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, men takket være forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Temaet for årets aksjon er persontilpasset brystkreftbehandling.

– Brystkreft rammer utrolig mange, deriblant min mormor og flere jeg kjenner, og derfor føler jeg på et mye mer personlig engasjement. Dette vet jeg også gjelder de fleste da så mange vi kjenner er eller har blitt rammet av brystkreft, sier Kathrine.

Rustet for det som måtte komme

Rosa sløyfe-løpets formål er å skape ytterligere oppmerksomhet rundt aksjonen og samtidig inspirere til fysisk aktivitet. Løpet er ikke et «løp» i den forstand at det kun er de raskeste som premieres – her er alle vinnere, uavhengig om man går eller løper.

Fysisk aktivitet er viktig for Kathrine, og hun understreker den doble helsegevinsten man får etter en økt – både for hodet og kroppen:

– En ting er den gode følelsen man har etter endt treningsøkt, men en annen viktig ting er at fysisk aktivitet er bra for helsa vår. En sterk og sunn kropp er bedre rustet for det som måtte komme – uansett.


Hos Lindex kan du i år støtte aksjonen ved å kjøpe en spesialdesignet paraply, handlenett, den symbolske sløyfen eller årets Rosa sløyfe-pin.