En sprekere arbeidsplass er en bedre arbeidsplass. Sjekk ut bedriftspåmeldingen til Rosa sløyfe-løpet, og delta sammen for både en god sak, og bedre helse på arbeidsplassen.

Å delta på et løp med jobben kan være en hyggelig sosial aktivitet, samtidig som man har noe konkret å trene mot.

Regelmessig aktivitet er gunstig for ikke bare den fysiske helsa, men også humøret og konsentrasjonen – for å nevne noe. Arbeidsplasser som legger til rette for trening har lavere også sykefravær.

Rosa sløyfe-løpet er et lavterskelløp som passer alle, enten om du vil gi bånn gass eller ta det som en gåtur.

Løpet legger til rette for at det skal være enkelt for bedrifter å delta, blant annet gjennom en smidig påmeldingsløsning for bedrifter. I hver av de seks byene løpet arrangeres i, kåres den største bedriften. Vinnerbedriften mottar en pokal som kan pryde kontoret.

Meld på bedriften din her!

Coop desidert størst i fjor

I fjorårets Rosa sløyfe-løp var 1 av 10 deltakere en Coop-ansatt. Coop startet tidlig med å oppfordre alle ansatte til å melde seg på.

– Sunt kosthold og fysisk aktivitet er to viktige faktorer for å forebygge kreft, og vi ønsket derfor å inspirere kunder, medeiere og ansatte til en sunnere livsstil, forteller Carina Hansen, sponsor-prosjektleder i Coop.

Og det er ingen tvil om at det fungerte godt. Med god synlighet i alle interne kanaler lot ikke engasjementet vente på seg.

– Coop-ansatte fra hele Norge meldte seg på, både fra butikkene, samvirkelagene og fra hovedkontorets mange ulike avdelinger: logistikk, regnskap, Clog, faghandel, marked, kjede og så videre, ramser Carina opp.

Største bedrift kåres i hver by

I år arrangeres Rosa sløyfe-løpet fysisk i seks byer: Oslo, Bergen, Haugesund, Stavanger, Kristiansand og Trondheim.

I hver by kåres den største bedriften, som mottar en flott pokal. Her er det bare å starte rekrutteringen av kollegaer og melde seg på.

Du kan også delta virtuelt med hele bedriften, og løpe der dere bor.

Hendig bedriftspåmelding

Rosa sløyfe-løpet tilbyr en smidig bedriftspåmelding for grupper på over 10 personer.

Ved bedriftspåmelding velger du antall billetter du ønsker, og får tilsendt en verdikode som benyttes ved påmelding. Deretter faktureres bedriften ut ifra antallet som har brukt verdikoden.

Husk å melde dere på med identisk lagnavn (bedriftens navn), slik at dere deltar i kampen om største bedrift.

Meld på bedriften din her!