– Over 90 prosent av våre ansatte er kvinner, så selvfølgelig støtter vi aksjonen.

Kid interiør er en av hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen og Rosa sløyfe-løpet, og bidrar hvert år både med salg av årets pin og egendesignede produkter.

I 2020 bidro Kid Interiør med mer enn 2,8 millioner kroner i støtte til aksjonen, en fantastisk økning fra 1,2 millioner i 2019.

90 prosent kvinner

Som arbeidsplass for 1350 kvinner er dette en svært viktig sak for Kid Interiør å støtte oppom, og de er stolte over å kunne kalle seg hovedsponsor for Rosa sløyfe-aksjonen.

–  Vi har over 150 butikker rundt om i Norge, med dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra til årets aksjon. Over 90 % av våre ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for oss å være med, sier Anders Fjeld, administrerende direktør i Kid Interiør.

De har lagt merke til at det også er et voksende engasjement blant kundene når det gjelder å støtte aksjonen.

– Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen, sier Fjeld.

Bokhari – pink with purpose

I tillegg til inntektene fra årets pin, bidrar Kid Interiør med overskuddet fra egendesignede produkter. To av disse produktene er det fine handlenettet og forkleet fra veveriet Bokhari i Pakistan.

Veveriet Bokhari produserer håndlagde kvalitetsprodukter av resirkulerte materialer. Produktene bidrar til å sikre utdanning og fremtidshåp for de lokale barna.

Når du kjøper disse varene, støtter du både Rosa sløyfe-aksjonen, bidrar til trygge arbeidsplasser i veveriet, og bidrar til utdanning for over 700 barn.

Dedikasjon

En av kjerneverdiene til Kid Interiør er dedikasjon.

Kid består i dag av mer enn tusen ansatte, som alle er oppriktig opptatt av god kvalitet, bærekraft og ikke minst å hjelpe hver eneste kunde – alt dette oppsummeres godt i deres støtte til både Bokhari-veveriet og Rosa sløyfe-aksjonen.

Les mer om Kid Interiørs samfunnsansvar her